Wedstrijdreglement Regiokampioenschappen Oost

Ø  Iedere deelnemer/ster speelt een serie van 6 games Europees systeem met maximaal 2 spelers/sters per baan, in zijn/haar klasse. Deze serie, van 6 gespeelde games, telt mee voor zowel het klassen kampioenschap regio oost als voor het regio kampioenschap oost.

Ø  Na alle gespeelde series is de eindstand bekend van het klassen kampioenschap regio oost en is hij/zij die in zijn/haar klasse de hoogste totale pinfall heeft behaald, over de 6 gespeelde games, de klassen kampioen/kampioene 2023 van de regio oost.

Ø  Nadat de eindstand van alle gespeelde series bekend is, wordt er nog een all event finale van 4 games gespeeld voor het district kampioenschap regio oost. Voor deze finale plaatsen zich in totaal 18 spelers. Deze 18 spelers bestaan uit 18 spelers waarvan minimaal de 3 beste dames met de hoogste totale pinfall over alle 6 gespeelde games van alle klassen bij elkaar. De finale wordt gespeeld met 3 personen per baan.

Ø  Regiokampioen/kampioene  regio oost is hij/zij die over alle 10 gespeelde games de hoogste totale pinfall heeft.

Ø  Inschrijven (alleen via inschrijf formulier) kan via de bowlingvereniging, maar men kan/mag  zich ook persoonlijk aanmelden via e-mail: Elcogorter@gmail.com

Ø  De kosten van 25 euro dienen contant  bij de organisatie te worden voldaan. Pinnen is helaas niet mogelijk.

Ø  Indeling van de series geschiedt op volgorde van binnenkomst, daarbij rekening houdend met de afstand tussen bowling Rijssen en de desbetreffende vereniging van de deelnemer/ster. De laatste serie is bedoeld voor spelers uit de regio Tiel/Harderwijk en Nijmegen.

Ø  De inschrijvingen dienen uiterlijk donderdag 19 januari in ons bezit te zijn!!

Ø  Ons toernooi is gebaseerd op een minimale deelname van 30 personen.

Ø  De definitieve serie indeling zal uiterlijk 19 januari 2023 bekend zijn en z.s.m. worden gepubliceerd op de facebookpagina van regio Oost Nederland en website van Bowling Vereniging Rijssen.

Ø  De prijsuitreiking van zowel het klassenkampioenschap alsmede het regio kampioenschap is aansluitend na de finale. Indien niet aanwezig dan versturen wij de prijzen naar de winnaars.

Ø  De prijzen die wij uitreiken  in de vorm van certificaten voor de nr. 1,2,3 zijn:
Heren A, Dames A, Heren B, Dames B, Heren C, Dames C, Heren D, Dames D.  Hier wint de top 3 na 6 games het certificaat van Klasse kampioenschap regio oost Nederland 2023.

Ø  Heren all event (top…) en Dames all event (top…): Hier winnen de nr. 1,2,3 (na een totaal van 10 games)  een certificaat van Regio kampioenschap oost Nederland 2023.
De nr.1 van zowel de heren als van de dames wint ook de wisselbeker alsmede een plek bij de landelijke finale Dag Der Kampioenen 2023.

Houdt u ook rekening met het volgende:

Ø  De deelnemers dienen zich 30 minuten voor aanvang van hun serie gemeld te hebben bij de wedstrijdtafel

Ø  Het spelen in bowlingkledij is verplicht!!

Ø  Eten en drinken in de spelersruimte is verboden, en het is niet toegestaan om zelf meegebrachte etenswaar en/of drankjes in de bowling te gebruiken

Ø  Roken en het gebruik van alcohol alsmede alcoholvrij bier is verboden gedurende de gehele wedstrijd

Ø  Indien een deelnemer /ster niet beschikt over een bowlingpas, waarop een gemiddelde vermeldt staat, dan dient deze een verklaring te overleggen van zijn/haar vereniging, getekend door de secretaris, waarop het gemiddelde over ten minste 21 games vermeld staat

Ø  Het opvullen van finaleplaatsen is WEL toegestaan

Ø  De klasse waarin een speler/ster zich inschrijft mag NIET op de wedstrijddag worden veranderd. Dit is alleen toegestaan als dit reglementair noodzakelijk is.

Ø  Re-entry is niet toegestaan

Voor het overige is het NBF sport reglement van toepassing