14 september 1977 opende 't Witte Hoes haar 6 bowlingbanen. Nadat er een aantal jaren gespeeld was in een soort onderlinge competitie werd besloten de Bowling Vereniging Rijssen op te richten. Dit gebeurde op 01-09-1979.

Door de jaren heen is er veel gebeurd binnen de vereniging en sinds 2017 is er zelfs een jeugdafdeling actief. Daarnaast worden er verschillende toernooien georganiseerd voor leden van onze vereniging en leden van de Nederlandse Bowling Federatie (NBF).

40 jarig jubileum BVR

Op 31 augustus 2019, hebben leden en oud-leden ons 40 jarig bestaan gevierd met een receptie in ons bowlinghuis 't Witte Hoes in Rijssen. De opkomst heeft onze verwachtingen overtroffen. Het was een mooie mix van huidige en oud-leden die onder het genot van een hapje en een drankje een gezellige middag hadden.

De enkelen hiervoor zelfd vanuit Noord-Brabant waren gekomen illustreert dat het bij onze vereniging goed vertoeven is.
Aan de han van foto's, clubbladen en ALV boekjes die werden uitgestald lagen werden heel wat herinneringen opgehaald. De beelden op het projectiescherm lokten heel wat Ah's, Oh's en Oh ja's uit.

De bowlingbanen waren beschikbaar gesteld door 't Witte Hoes zodat er ook nog een balletje gegooid kon worden. Daar werd met name door de aanwezige jeugd maar ook enkele oud-leden gretig gebruik van gemaakt.

Een verslaggeefster en fotograaf van dagblad Tubantie hebben een aantal leden geïnterviewd dit knipsel vind u hieronder terug.

Al met al kijken het bestuur en de jubileumcommissie terug op een zeer geslaagde receptie. Vanaf deze plek bedanken zij iedereen die hier aan heeft bijgedragen.

Fotoverslag met dank aan Hans v/d V.